En dag i trädgården

På förmiddagen var jag och Micke in till stan och köpte lite gräsfrö, jord, blommor och en utemödel. Så resten av dagen spenderades ute i trädgården där vi har pysslat med lite allt möjligt. Mickes föräldrar kom hit och fixade med veden. Muffis har varit med oss hela tiden, hon älskar när vi är ute för hon tycker inte om att vara ute ensam.

Vi hann bara vara ute en liten stund och sen började det regna och hagla. Jag sprang in och satte mig men Micke fortsatte. Vi har sått gräs på några ställen där det har saknats.
image description

Muffis älskar att ligga ute på farstun.
image description

image description

Jag har planterat blommor i några gamla trälådor vi hittat hemma hos Mickes morfar.


Lite nya växter på stentrappan.
image description



Muffis ligger och väntar på fika! Funderade på att inviga den nya utemöbeln men det får vänta ett tag.
image description

Klätterkatten!


Äntligen börjar gräset bli grönt! Det står inte på förrens äppel, plommon och körsbärsträden står i blom! Och snart doftar det underbart i trädgården av syrenerna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback