Fullt upp från morgon till kväll

Idag har vi haft fullt upp. Svärföräldrarna kom hit på förmiddagen och hjälpte oss med att städa tomten. Fy säger jag bara. Så himmla mycket skrot överallt. Det blev två överfulla släp till soptippen, mer hann vi inte med idag. Det finns ett antal lass till att få ihop också, så himmla tråkigt. Vi har viktigare saker att göra än att städa tomten.

Medan dom åkte på soptippen plockade jag upp alla ruttna äpplen nedanför äppelträden och där fick jag ihop fyra skottkärror. Men sen blev jag så frusen så jag fick lov att gå in.

När vi var klara ute fixade jag iordning lite lunch som jag bjöd på. Mickes mor hjälpte oss att bära in ved så nu klarar vi oss ett tag till!

Efter att dom åkt hem satte Micke igång med att lägga golv i den nya garderoben. Där blir det ett plankgolv som vi ska måla men i vilken färg får vi se.

På eftermiddan fick vi dom första gästerna till huset! Det var Sara, Mattias och lilla Elias som kom för att kolla hur vi har det och fika. Med sig hade dom en smaskig Delsbo-tårta och en fin julgrupp! Jättetrevligt med lite besök och få tänka på något annat för en stund!




Kommentarer
Postat av: Sara

Jättetrevligt att vi fick komma! Så mysigt och fint. Är glad att jag hittade bloggen, så jag kan kika på alla fina bilder och fortsätta inspireras :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback