Sovrummet

Igår blev vi nästan färdiga med att skotta ut allt sågspån. Micke hade fått låna en spånsug men den kunde vi inte använda. Det dammade allt för mycket så vi skottade med spade istället. Vi kunde inte göra klart då sopsäckarna tog slut. Fast i och för sig så är vi kanske färdiga då vi kanske ska ha lite spån i botten för att fylla ut innan vi lägger på mineralullen.

Idag hade vi en man hemma hos oss som kollade till vårat värmesystem. Just nu så eldar vi med ved men ska väl gå över till pellets då det blir kallare. Men nu har pannan börjat koka om vi eldat så det är något som är fel, någon ventil eller vad det var. Sen var det väl inte bra gjort heller så det ska vi få tillfixat efter nyår.

Vi fick även offerten på golvvärmen idag så vi kommer nog få det varmt och skönt när allt är i sin ordning. För som det är nu så vågar jag knappt elda om jag är ensam hemma. Jag drar på mig ett par tjocka strumpor och en varm tröja och väntar tills Micke kommer hem och eldar.

Två kort från sovrummet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback