Dörrkrans - del 2

Klockan är nästan halv tolv och Micke är nere i källaren och snickrar så jag passar väl på att uppdatera lite. Jag kom på att jag kunde använda min mobil som modem så nu slipper jag sitta med telefonen och uppdatera.

Idag blev dörrkransarna färdiga! Det tog mycket mer tid än vad jag trodde att göra dom.

Så här gick det till!



Det var då tur att vi har en stor gran på gården då det gick åt mer granris än vad jag trodde. Jag fick gå ut och hämta mer flera gånger. Så det är svårt att säga hur mycket granris man behöver.


Det här behöver man + en sekatör att klippa granriset med.


Lägg en kvist med granris och vira såltråd runt. Om och om igen...


Man måste vara noga för att få kransen så jämn och fin som möjligt.


Det krävs mycket tid och tålamod för att göra en krans, speciellt om man har gett sig in på att göra två stycken!


Snart klar...


Jag gör dom sista varven på slutet!


Äntligen klar med den första! Bara en till att göra...


Efter några timmars bindande så var dom fäntligen färdiga! Nu var det bara dekorationen kvar som man kan göra som man vill med efter tycke och smak. Jag ville ha mina rätt enkla och fina.


Så var dom äntligen uppe! Det tog sin tid med att dekorera och sätta upp dom. Det blev precis så som jag hade tänkt mig! Nu vill jag bara att snön kommer så det blir lite mer julkänsla.


Som dekoration använde jag mig av ett vitt trähjärta och röd/vitrutigt band. Enkelt och fint! Det behöver inte vara så mycket.


Våra fina dörrar som blev ännu finare med kransar på sig!


Lite snö på det här så blir det perfekt!



Då var kransen klar! Vi får se vad som blir nästa projekt. Fast projektet just nu är att få ordning på allt här hemma så man kan "leva" t.ex. få in kläderna i garderoberna istället för att ha dom i en resväska.

Imorgon ska det bli bullbak i stugan!


Kommentarer
Postat av: Ida Morenius

Gud vad fina kransarna blev :) Pysslig du är!

2011-11-27 @ 15:23:26
Postat av: Mariana

Så otroligt vackert! så fina kransar på dom fina dörrarna! det måste ha gått åt mycket tålamod?

2011-11-27 @ 22:31:26
Postat av: Åsa

Tålamod har jag då gott om :)

2011-11-27 @ 22:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback