Fullt upp

Det är fullt upp här hemma. Det finns inte mycket tid över till något annat än att plocka, städa och packa. Det är tur att jag bara har två arbetspass den här veckan så jag kan ägna en massa tid åt allt här hemma.

Igår putsade jag alla fönster, så himla tråkigt men fick en sak att stryka från listan iallafall. Tvättade även dom sista maskinerna med tvätt nere i tvättstugan. Ska bli så skönt att ha en egen tvättmaskin och få tvätta när jag vill!

På förmiddan var jag ut en sväng på några affärer. Jag fick bland annat lov att köpa mig en ny matberedare då jag klantig som jag är tappade min förra i golvet så den gick sönder. Tråkigt att behöva lägga pengar på något sånt men jag måste ju ha en.
Köpte även nyckelringar man kan märka för damen som köpt lägenheten var så orolig över alla nycklar som vi har, typ en nyckel till varje dörr. Så nu har jag märkt upp dom så kanske vi iallafall slipper dom samtalen om vilken nyckel som går vart. Micke är nedringd redan som det är nu.

Nu är det bara 7 dagar tills vi får flytta in! Väldigt overkligt. Minns dagen i början på Augusti då vi var på visningen av huset som satte en massa tankar och funderingar i huvudet. Det var några påfrestande veckor där med allt som har med banker, lån, husbesiktningar m.m. Och nu sitter vi här, en vecka från att vara husägare!

Nu har jag inte tid att sitta här längre, ska packa lite mer kartonger. Ikväll tänkte vi hämta hit Mickes terrängbil och packa in så mycket kartonger det är möljligt i den så får den stå tills i helgen då vi får flytta dit sakerna.

Kommentarer
Postat av: Mariana

Hej på er! Förstår att ni har en jobbig tid just nu, men samtidigt har ni något helt underbart framför er! Tänk va kul att flytta in i ett hus, få skapa vackert omkring sig med sin egen stil. Jag är jätteglad för Er skull! kramar

2011-11-21 @ 13:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback