En produktiv helg!

Är det någon som väntar på en uppdatering tro? Såhär många besökare på en dag har jag nog aldrig haft. Många besökare men ont om kommentarer som vanligt.

 Vi har haft en väldigt produktiv helg! Vi har jobbat från morgon till kväll. Vi hade som mål med helgen att hinna lägga ut golvvärmen men igårkväll började vi fundera på om vi verkligen skulle hinna det för allt som har med spackel och torktider ställer till det men nu med facit i handen hann vi ännu mer än vi trott.

Igår gjorde vi lite småsaker här och där men som ändå tar mycket tid. Vi har reglat ut och gipsat igen dörröppningen till garderoben då vi vill ha en smalare dörr där.Vi spacklade och slipade spackel lite här och var. Vi målade taket i gången två gånger och det blev så bra! Underarbetet är viktigt! Garderobstaket blev också målat och även taklisterna.

Taket i gången har blivit vitt! Nu väntar jag bara på att Micke ska införskaffa en hålsåg så vi kan få dit två spotlights i taket!


Garderobsöppningen har blivit smalare. Knäppt från sovrummet.


Knäppt innifrån garderoben.


Vi började lägga golvvärme! Den där slangen svor jag åt många gånger då den bara trasslade till sig.


Golvvärmeplåtarna läggs i glesen.


Färdigt! Gick mycket bättre än vad vi trott! Jag la plåtarna och satte fast slangen medan Micke höll koll på slangen så den inte trasslade till sig.




Ångspärr över golvvärmen.


Golvvärmen gick fort att lägga så vi hade tid till att göra något mer så vi började lägga parkettgolvet i sovrummet! Det är så fint!












Färdigt!




Vi är väldigt nöjda med helgens arbete! Nu känns det verkligen som att det närmar sig!
Imorgon ska vi lägga parkettgolvet i garderoben och hinner vi så lägger vi nog i gången också!










Kommentarer
Postat av: x

Rackarns vad fint det blir....

2012-01-23 @ 07:41:31
Postat av: Monica

Va duktiga ni är!! Golvet färdigt! Det var inte illa. Hunnit sova nåt i natt? Kramisar!!

2012-01-23 @ 07:44:04
Postat av: Louise G

Ohh vad duktiga ni är. Lägger ni allt själva utan någon hjälp? Vad snyggt det blir!

Postat av: Mariana

Ni är otroligt duktiga! Jag tror att ni samarbetar väldigt bra och det blir fantastiskt fint! Ser fram emot att komma och hälsa på i sommar!! tur att bloggen finns så att man kan tjuvkika lite...

2012-01-23 @ 18:19:31
Postat av: Åsa

Louise: Vi gör allt själva jag ock Micke!



Mariana: Jag längtat tills i sommar då jag får besök av dig! Det blir ju något annat att se det i verkligheten!

2012-01-23 @ 18:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback