Gå-in-garderob

Inatt jobbade jag och då satt jag flera timmar och planerade hur gå-in-garderoben ska se ut och hur man ska göra för att utnyttja all yta på bästa sätt. Det kommer bli en öppen garderobslösning. Alltså garderober som inte har några dörrar och som det finns hur mycket hyllor, lådor, klädstänger m.m. till. Jag vill även få in en byrå och lite vägghyllor längs en av väggarna. Satt även och letade tapeter för jag tänkte ha en fondvägg där inne. Jag vet nog vad det blir för någon!

Idag efter att ha sovit tre timmar efter nattens jobb var vi igång med byggandet igen. Idag så rev vi dörrkarmen i köket i öppningen till gången till sovrummet. Där hittade vi årtal och datum då dom byggde just den delen vi rev i. Kul med lite historia!









17/11 1920 Alltså 92 år sedan!


Det var lite kul när vi fick äntligen fick loss dörrkarmen. Då såg vi att det stod skrivet längs hela karmen:
Erik Olsson Hamre Näsviken. Just det namnet har hängt med för det var han det stod om i boken vi hittade på biblioteket där det även fanns ett gammalt kort på gästgivaregården i Hamre (vårat hus). Kul att få syn på hans namn här i huset efter det vi läst! Det är förmodligen så att det inte är han själv som har skrivit namnet och Hamre Näsviken utan det är nog så att han beställt dörrkarmen och dom som gjort den skrivit vem som beställt den!



Idag har vi delat av och fått upp en vägg till den blivande gå-in-garderoben.


Knäppt inne i gå-in-garderoben.








Knäppt från sovrummet.






Knäppt innifrån gå-in-garderoben.




Kommentarer
Postat av: Louise G

Åhhh vad ni jobbar!! Och vad bra det kommer att bli!!

Postat av: Monica

Va roligt det är att kolla på vad ni har gjort. Kul med namnet på dörrkarmen. Tänk vad allt ska bli bra när det är klart.

2012-01-09 @ 13:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback