Spackel

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade bloggen men jag har helt enkelt inte haft tid. Det går framåt i bygget iallafall!
Idag kom det ett bud med parkettgolvet vi beställt, det är så fint! Jag längtar tills det kommer på plats!

Igår när jag var och jobbade spärrmålade Micke i sovrummet för att vi idag skulle kunna bredspackla. Så det är det vi har gjort idag. Men det gick faktiskt snabbt och bra! Micke hade fått tips av en målare att blanda ut spacklet med vatten så man kunde använda roller att få upp det på väggarna med och det funkade perfekt! När man rollat upp speckel ett par våder tog vi bara en spackelspade och slätade ut och tog bort överflödigt spackel.
Imorgon ska det slipas ner för att göras om än en gång. Inget fusk här inte!
Micke spärrmålade gången mellan köket och sorummet ikväll så imorgon blir det till att bredspackla där också.

Här är lite kort!

Spärrmålat.

















Kommentarer
Postat av: Louise G

Heja på!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback